Höst fifan

Sitter med oliver och caroline. Det är kallt ute. Höst typ? Mysigt. Har ätit Tobias pasta köttfärs ( MOTHER OF MY GOD GOTT) och lyssnar på låten sex on the beach. Det är kanske också skönt, om man gillar sand och sten i Fiffi. Låten är iaf swingbar. Nu ska vi ut och möta hösten i vasaparken, åka till ikea och gå på bio.
DOUDLES

Spankers - Sex on the beach (paolo ortelli & Degree exteded mix)

Adam K And Soha - Question

MAH

U2- Magnificent ( Adam K & SOHA club mix)

Nina simone - Sinnerman ( Felix Da Housecat remix)

Smaka på denna gamla goda. Rivig

Raw fusion och Babben Larsson

På lördagen var vi sleta. jag byggde en lite minihambörgare med resterna johan hade lämnat och försökte mata honom. Han gillade inte saltgurka, vilket var huvudingrediensen. Linda och Josefin låg och flåsade och jag snurrade runt. Johan skulle leka med sin släkt och Linda skulle leka med sin kille. Jag skulle leka med Josefin. Vi åkte till söder och åt hamburgare..typ. Vi gled förbi loppisen på bondegatan, där var dte smockat med folk. Var jag än vände mig hade jag någon främmande mäniskas näsa i mitt öga. Jag tycker det är ganska mycigt men inte när man kallsvettas, yrar och inte ens vet vems näsa det är.
Vi shoppade på beyond retro, wardrobe och weekday tills vi blev nöjda. Hittade en flaska vin också, låg där bland hyllorna i någon slags butik som sålde fina flaskor. Tex den där Ivory vi hade kvällen innan. När jag inte orkade bära mer fick vi lov att åka hem. Jag somnade ett slag och vaknade av att telefonen vibrerade ner i golvet. Jag hade sovit över. MAH. Hetsade på mig något, till tuben mot skanstull, låste ut mig själv från mitt hem och sedan åkte vi karusell igen.
Hängde på mosebacke, Raw fusion. Dansade med Djs. Eller Gogo dansade åt Djs. Lyfte taket lite bara, en aning svettig. Killen på slutet va en torsk och kissade på sig när Jos nuddade has laptop, så då gick vi vidare till comedy festival och var skitroliga hela natten.

En blender och lite kök

Så fort jag packat upp åkte jag til corinne&friends. Jag var helt slut efter resan och det var som en tripp till gudarna att få håret fixat, massage och med hjälp av en liten våtservett (dränkt i ngt som liknade tigerbalsam) sövas ner och sova en stund. Sen köpte jag en blender, mötte Linda, handlade sprit, frukt och vin.  Gick hem och sov tills lite folk kom på besök och vi hängde i köket. Mixade drinkar mixade smink mixade musik mixade maxade fixade kraxade tills vi stod i ett rökfyllt kök och jag tyckte det luktade lite illa. Vi åkte till berns hängde på vinden, hängde i källaren, dreglade på mc donalds, slafsade i oss maten hemma och flåsade oss till sömns mätta och belåtna.
Tags: Halvtrött nyfärgad klippt hona

Tags: Grekisk Handbörgare

Athen Budapest Stockholm

Hemresan gick bra, men det var inte den roligaste, eftersom det aldrig är kul att flyga själv. När jag skulle checka in stod jag med en bekymmersrynka i pannan och undrade vad det var för människor jag skulle flyga med. Jag kände mig ensam och tanken att jag skulle dö ensam om planet skulle störta gjorde att jag fick två rynkor till. Killen som stod framför mig såg snäll ut. En backpacker från Australien eller Nya zeeland. Han hade en tjock bok "Traveling through europe" Tanken slog mig att det var en vän till mina aussies hemma och att han var påväg till sverige. Sen ville jag luta mig mot hans rygg och somna och hoppas på att han skulle bära mig till flygplanet.
05.30 flög vi till budapest och jag sov nästan hela vägen. Jag vägrade inse min storlek, trots att den är liten, och att jag inte kunde klämma in mig på två säten och sova bekvämt, men jag fick någon timma sömn allt som allt iaf. I budapest var jag nära att missa flygbytet eftersom min klocka gick fel. Jag stod på ett fik o drack kaffe när jag tänkte att ja skulle kika om dom hade börjat boarda. Jag kommer dit precis innan dom ska börja ropa upp namnen på de som saknas. jag och två andra från athens ankomst. Smooth.
På flyget fick jag hänga med lukas.
En liten kille på fem-sex år som verkade lite lonely. Eftersom jag också var det blev vi bästa kompisar. Hans pappa satt bakom oss och sov. Lukas satt intill fönstret och ville gå på toa var femte minut. Han ville ha sällskap också eftersom han hade blivit inlåst en gång, så jag fick vakta dörren. när vi skulle landa vänder han sig om till sin pappa.
"Pappa jag tycker om den här tjejen. Kan vi hälsa på henne i stockholm?"
Jasså, ni är så bra kompisar nu?
"Ja, vi är bästa kompisar"
När vi skulle hämta bagaget står hela familjen några meter brevid. Lukas skriker.
"DET HÄR ÄR MIN LILLEBROR ROBIN, OCH MIN PAPPA MICHEL"
Hans lillasyster är lika vild med stora busiga ögon "JAG HETER EMELIE"
Fredrika står och vinkar, hej hej familjen!

Sista dagen i grekland.

Det ska bli kul att komma hem till er familjenJAG TACKAR LIIIIIIIIIIVET

AdrianLux Vs Robert Pattinson. Eller Patt Vs Lux. Eller Lux Vs Patt. DE E LYX ME PATTAR

Patt.Lux.Lux.Patt.Patt.Lux.Lux.Lux.Patt?Lux!Patt!Lux?Patt.PATTPATTlux?

Jag ser ljuset, jonathan..

BLOGGHANDIKAPP A. A. OCH OOOOOO

Jag kom just pa mig sjalv att jag matar det ena youtube klippet efter det andra. Det finns helt enkelt for mkt bra musik och inget illa menat med att dela lite. Det ar bara sa javla frustrerande att sakna sitt alfabet sa det blir jobbigt att skriva, jag far ANGEST, forsoker formedla mina tankar genom musik. Vet ni vad jag tanker? Har aldrig tankt tidigare men nu kanns det som jag bryter mot allt vad den svenska grammatiken lart mig. Och det finns faktiskt manniskor som granskar detta BLOGGSPRAK. BLOGGSPRAAAAAAAAAAAAAAAAAAK. Nar man laser och skriver ngt helt annat kanns det som man har ett handikapp. Jag ar blogghandikapped. Kidhandinappad av teknikens lagar..

BRA ELLER

MEN JA SKA UT I DEN ATHENSKA NATTEN OCH DANSA NU JU HAJJA!

All this...

Dimi Phaze o lite svett

Jag seg fel pe dagen. Trodde jag skulle hem pe sendag men ska hem pe Fredag. Missade nestan planet, men missar det nu tydligen inte. GOSH. IDIOT. Ses i sthlms natten, packar ner lite svett och saltvattenher. Pe fredag ska vi kuka ur, de e bara negra fe som kan, se ja packar ett kilo grekkyk ocksa fer att stre lite salt i saren.

Domino Dancing

DONT TAKE MY SUNSHINE AWAY!

PItbull feat Lil'Jon

Lite Nigga Yo till mina bitches och malakes

Ade, Pame

ATHENS

Borta bra och hemma crazy!

Nu when jag blir uppdaterad om vad Maria is doing blir jag so avundsjuk att jag inte is there to ta del av allt. Hon gets allt de goda! Det ska bli good att komma hem igen. Har mycket att se fram emot. Have to surfa vidare on llte sidor nu, har liksom lagt upp e liten plan nu when jag har haft so mycket thinktid on semestern. Start jobba on livet igen.

Jag kan inte sluta vara inlove med this film, en riktigt repeatare, jag ser den varje dag och kommer se den hela vintern. Har jag det bra eller. Cant wait for the second one..

Stereo Love

En semester och pill i naveln

Ok. En vecka kvar. Inte ens det! 6 dagar. Meh! Why goes klockan so fort. Thought jag skulle testa en ny teknik och byta ut alla svenska ord med vokaler till engelska. Bra teknik yo. Har varit i Mesolonghi hos mormor och morfar i en vecka lite drygt, nej fyra dagar men det feels som en evighet. Tiden gick so fort when mina kompisar var med och man sprang ner till stranden pa nolltid. Here its lite annorlunda. Finns ingen strand downunder mitt hus... Men det finns en cykel som is trasig och jag ska leave in den idag on lagning. Tonight must jag springa.. Utan pappa. Han har hetsat mig ganska bra when han har varit hemma. Nu is han on Corfu och spelar golf and jag har ingen som glider brevid med bilen och skriker " DU KEEP BRA TAKT NU FREDRIKA BRA TIIID" tutar och glider vidare..

Jag undrar hur many timmar jag har sovit under denna resa, sure dubbelt as many som under hela detta year.
Det is why jag kisar numer....

ja tackar liiivet ja tackar liivet

Paxos till 18e

Okokokok nu drar vi till Paxos! Dar har vi inget nat sa vi hors om nagra dar.

Love my life

Moppetorsk

Idag har vi kort moppe overallt. Vi har badat pa tva olika strander, hamnat pa valdigt sma och 90 graders vinklade vagar dar vi stortade ner. Vi har varit i de turistigaste orterna och i de minsta byarna langst uppe i bergen. Jag hittade min nya karlek. Klimpen heter han, guldklimpen. Ville ta med han hem men.. det blir bara trassel, karleken ar kort! Aldrig fucka upp. Sa jag lamnade min nya korta karlek bakom mig och vi akte vidare. Jag tanker fortfarande pa honom. Men, aldrig fucka upp. laser den just nu faktiskt, med Jens lampeduns. Fan de va sa svart att komma in i den boken, sidorna bara ramlade ut fran den en efter en. jag kastade sidorna eftervart jag last dom. Vad ska man spara pa bocker for?

Jag har en drom att upfylla till nasta sommar. Tre manader pa terassen pa Antipaxos. Helt ode. Stranden, 56 invanare, en villa mitt i berget. Ett set, skivor, mojitos. Ensam nagon tid tills nagra underbara plotsligt dyker upp. Bara sta i varmen hela natten och spela. Musiken ekar over on. havet. Mojitos. Lite som i I'ts all gone pete tong. det ar jag och on liksom.
Fy fan va mycke skit ja kan snacka. men aldrig mer fucka upp, nar vi kom hem fran mopperutten stod Christina klar med 6 shots HB direktimporterat fran kreta. Det gillar vi!

klart slut.

Ipsos

Idag tog vi bussen och akte till Ipsos och hangde pa stranden hela dagen. det var sjukt varmt i vattnet det gick knappt att ligga i det men de fick man gora iaf!

jag och sofia tog en tripp med parashooting mojangen och flog upp en 30 meter i luften. Det ar sjukt skont dar uppe, inget ovasten, tyst. Jag tror jag blir en sprv nar jag dor faktiskt, ja gillart pa den nivan. Batchaufforen va sa busig sa nar vi skulle svanga o vanda sa sjonk han oss lagt med flit sa ja slapa min rov pa vattenytan, trodde jag skulle bajsa pa mig av trycket haha. resten av resan garvade vi bara, sofia var med pa ett horn ocksa. Hon har fatt fagelbajs pa sig flera ggr. det dras till henne pa na vis.

Vi tog bussen hem pretty late vi trodde vi hade missat bussen. borjade prata med en snubbe som hade hand om stranden. Till slut kom vi fram till att han kande mina morforaldrar och hade hus breve min morbror pa Paxos. Varlden is to small. Nu ska vi upp pa terassen och kaka lite middag. Risotto tror ja minsann det blir, med stekt agg. Jorasaattteee.

Manana manana

No limit no reach for the sky.

Ikvall har vi setat pa en bar , en liten gron grotta som bara har spelat eurodisco.
Vi toppade med mojitos.

Prepart

Sprv

Jos

De va kvallens kyka yr

Jag gor som ja vill ja har en egen vilja

Manana manana som vi vill

Vi bara badar och badar och ater och badar och spelar volley, beachtennis och badar, gott alltsa. Har gor vi lite det som faller oss in, manana manana.

Igar kvall lagade vi mat har hemma och sedan gick vi upp pa terassen och drack lite vin. slutade med att vi lag och tittade pa stjarnorna precis som hemma pa antipaxos. Det var nagon konstig fagel som pep hela tiden och om vartannat kom ett flygplan tio meter ovanfor nasan flygandes mot annat land.

Idag gick vi ner och badade dar polospelarna brukar trana, i hopp om att fa traffa vara nya livvakter till blivande karlar. Vi spatserade med vara flytmadrasser som en riktig elefanthjord. badboll i ena handen, madrass i andra, volleyboll i tredje och racket i fjarde. Sexy!

Dom enda som nappade var christos pa 5 ar med sina kompisar som garna ville ha en madrass att leka med.
Sak samma, vad ska vi med karlar till som bara velar o har sig, smapojkar. Lilla christos visste precis vad han ville ha trots att han bara var 5, bless you.

Vi fick lite trubbel me boendet pa corfu pga massa saker som hant privat sa vi fick lov att ringa min morbror och forsoka fixa sovplats dar. mamma ar bast och fixar allt och mina kompisar tycker mina mamma ar den bastaste mamman i hela varlden och det tycker jag ocksa! Vi ar bast mamma.

Eftersom det grekiska folket hars a stora hjartan loste det sig pa en dag och den 7:e aker vi till paxos. The place to be MAAH! Alla ar overlyckliga och vi kan inte langta mer. Jag alskar att langta till sant har, mina gamla hoods, blir helt sprattig av lycka. det gar inte att INTE aka dit nar man ar i grekland. Det ar ett maste for mig, och de andra kanner likadant. Det ar en semestero svart att halla sig borta ifran.

Vi gick hem lite senare och skulle sova lite siesta innan kvallen bar ut i stadens grander och strak. christina sprang upp med sin kompis vasia pa terassen och solade for vi ar sa mkt brunare och dom blev sura haha. Svettigt. Nu ska jag ga upp dig och trana.

Manana manana dara

Mammas och min sommarstuga. Antipaxos

Kykyran Madrass Vm

Och vi alskar var semester!

Tags: Grek med klader ( konstig )

Tags: svenskar och en talliban utan klader ( inga konstigheter )

Svennebanan

And here we go!

Nu ar vi en trupp svennebananer har nere. Jag och giorgos akte och tog ett morgon dopp vid nio och sen slappte han av mig pa flygplatsen dar jag motte upp ett gang svennebananer. Jag haffade en taxi at halften, sen verkade dom vara slut. Sa jag Linnea och jos fick ga, me de tog bara en kvart ung sa de va ingen fara. Vi kom hem, dumpa grejerna, handlade lite klassisk beachmat. Feta, brod, oliver och tomat. Mmmm. Vi lag mest i vattnet hela tiden de var for varmt for o ligga o steka. Men stekta blev vi iaf.

Vi gick hem pa eftermiddagen och softade ett tag, gjorde oss i ordning lite och svangde ner pa stan. Hittade en jattemysig restaurang som vi valde att kaka pa, siktigt god mat. Jag at en kycklingsallad med apple, russin och vinegrett dressing och klyftpotatis. Inte den mest grekiska husmanskosten men riktigt bra. Sen drack ja de ackligaste vinet o de vill ja inte ha nage mer. Sen gick vi en liten promenix genom gatorna och dar va de butiker o massa skit man kan slanga pengar pa sa dar ska jag kanske inte ga sa mkt mer. Dessutom blev en tant sur pa mig for ja la en toffla fel i toffelstandet och da barjade mitt humor brista, inte visste ja att de dar toffelstandet va nan slags ordning pa heller de va tofflor OVERALLT och alla sag likadana ut dessutom. Inte kvalitet har inte vi kor kvantitet! Vill du inte ha en gladiator toffla, neeej men da har jag en Gladiator toffla med ett litet band har istallet! Vill du inte ha det_ neeej men da har jag en gladiatortoffla man kan fasta sin storta i! Vill du inte ha de? Neheeeeeeee neh men jag har en likadan som den har, enda skillnaden ar att den har en g ron parla pa ocksa...

Vi lunka vidare och for en sekund trodde jag att ja visste var vi va pavag, men jag insag efter en stund att de visste ja inte alls. Vi gick genom en liten grand och hittade en mysig jazzpub dar de hangde tre sma greker(grisar). Maria gick in o kolla om det var oppet och det var det, de va tre killar dar inne ocksa. Iyay. Nar vi kom in stannade alla. "Men maria du sa inte att de va tre gubbar pa 45 bast" Alla var ganska trotta egentligen sa vi bestamde oss att komma tillbaka pa mandag o hoppas pa lite mer drag.

Nar vi kom hem forsokte vi fundera ut hur vi skulle sova. Det ar inte lika stort hus som jag har pa antipaxos. Det ar ingen villa. Det ar en lgh haha. Vi hade planer pa att ga upp pa terassen o sova, vilket vi lar gora nagra stycken nar vi har fixat madrasser. De kommer bli sjukt skont for de ar alldeles for varmt inomhus. Igar kunde ja inte sova sa medan linnea o sofia snusade breve mig lag jag i sangen och tittade ut genom balkongdorren som var uppdragen. sag det ena flygplanet aka efter de andra, ratt kul o ligga o titta pa. Istalle for o rakna far sa raknade ja flyg.. kom till tre, sen dacka jag med...
...

Idag ska vi ta bussen till LICKFADA eller Glifada som d heter men glifo betyder slicka pa grekiska och aka svennebananbat.

Hold on to what you like